Trwają prace nad nowelizacją normy ISO 9001. Publikacja nowego wydania spodziewana jest w 2015 r. Właśnie ukazał się projekt DIS.

26/05/14

ISO 9001, standard Systemu Zarządzania Jakością, jest w procesie nowelizacji przez Międzynarodową Organizację Normalizacyjną ISO (the International Organization for Standardization). Publikacja nowego wydania ISO 9001:2015, spodziewana jest we wrześniu 2015 r.

Podobnie jak w przypadku wydania z roku 2000, ta powszechnie oczekiwana nowelizacja będzie ważną publikacją.

Etienne Casal, Wice-Dyrektor ds. Certyfiacji w Bureau Veritas, powiedział: „Nowe wydanie jest kluczową zmianą, która bierze pod uwagę obecne oraz przyszłe oczekiwania klientów końcowych względem jakości w łańcuchu dostaw, jak również wzmacnia wpływ i wartość Systemu Zarządzania Jakością dla wszystkich organizacji.”


Dalsze kroki w przygotowaniu edycji ISO 9001:2015

Tak zwana faza DIS (Draft International Standard – Projekt Międzynarodowego Standardu) to kluczowy krok w procesie publikacji normy ISO. Wydanie DIS ISO 9001:2015 zostało oficjalnie udostępnione na początku maja 2014 i będzie poddane głosowaniu. Następne kroki to wydanie FDIS (Final Draft International Standard – Końcowy Projekt Międzynarodowego Standardu), spodziewane w listopadzie 2014 oraz publikacja nowej normy ISO 9001:2015, która oczekiwana jest we wrześniu 2015 r.

Okres przejściowy potrzebny na wprowadzanie i wdrożenie nowych wymogań dla organizacji posiadających certyfikat ISO 9001 rozpocznie się po jej publikacji, pod koniec roku 2015 i potrwa trzy lata.

Chociaż wydanie DIS nie jest wersją ostateczną, nie oczekuje się w stosunku do niej poważnych modyfikacji.


Na czym polegają główne zmiany w ISO 9001:2015?

Nowa norma ISO 9001:2015 będzie miała nowocześniejsze podejście do szeregu kwestii:

• Zwiększony nacisk na osiągnięcie wartości dla organizacji i jej klientów. Nowe wydanie jest bardziej zorientowane na wyniki i ich poprawę.
•   Większy nacisk na myślenie oparte na analizie ryzyka.
• Nacisk na uwzględnienie informacji zwrotnych pochodzących od wszystkich interesariuszy oraz procesów (nie tylko od klientów).
•   Większe zaangażowanie kadry kierowniczej.
• Zmiana struktury normy, dostosowująca ją do innych standardów systemu zarządzania ISO oraz ułatwiająca integrację z innymi systemami zarządzania.
•  Norma łatwiejsza do zastosowania przez branże i organizacje z sektora usługowego
•  Większa elastyczność pod względem rodzaju dokumentacji i sposobu jej użytkowania oznacza uproszczone wymagania dot. udokumentowanych procedur (np. nie będzie już wymagana „księga jakości”).
•   Nie zmieniło się natomiast to, że KLIENT jest nadal w centrum zainteresowania.

Nawet jeśli w późniejszym wydaniu FDIS zostaną wprowadzone drobne zmiany, Bureau Veritas Certification zaleca, aby wszystkie zainteresowane organizacje zaczęły już teraz zapoznawać się z obecnymi wymaganiami wersji DIS.

Bureau Veritas Certification będzie regularnie publikować informacje dotyczące dalszego rozwoju nowelizacji.

Nasze lokalne zespoły służą Państwu wsparciem w okresie przejściowym i mogą zaoferować dogłębną prezentację nowego projektu standardu.

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Bureau Veritas

+48 22 549 04 00

Wyślij e-mail
  • ALGERIA
  • ANGOLA
  • ARGENTINA
  • Armenia
  • AUSTRALIA
  • AUSTRIA
  • AZERBAIJAN
  • BAHAMAS
  • BAHRAIN
  • BANGLADESH
  • BARBADOS
  • BELARUS
  • BELGIUM
  • BENIN
  • BERMUDA
  • BOLIVIA
  • BOSNIA AND HERZEGOVINA
  • BOTSWANA
  • BRAZIL
  • BRUNEI
  • BULGARIA
  • BURKINA-FASO
  • BURUNDI
  • CAMBODIA
  • CAMEROON
  • CANADA
  • CAPE VERDE ISLANDS
  • CENTRAL AFRICAN REPUBLIC
  • CHAD
  • CHILE
  • CHINA
  • COLOMBIA
  • CONGO
  • CONGO (DEMOCRATIC REPUBLIC OF THE)
  • COSTA RICA
  • COTE D'IVOIRE
  • CROATIA
  • CUBA
  • CURACAO
  • CZECH REPUBLIC
  • DENMARK
  • DJIBOUTI
  • DOMINICAN REPUBLIC
  • ECUADOR
  • EGYPT
  • EL SALVADOR
  • EQUATORIAL GUINEA
  • ERITREA
  • ESTONIA
  • ETHIOPIA
  • FIJI
  • FINLAND
  • FRANCE
  • FRENCH WEST INDIES
  • GABON
  • GEORGIA
  • GERMANY
  • GHANA
  • GIBRALTAR
  • GREECE
  • GREENLAND
  • GUATEMALA
  • GUINEA
  • GUINEA BISSAU
  • HONDURAS
  • HUNGARY
  • ICELAND
  • INDIA
  • INDONESIA
  • IRAQ
  • ISRAEL
  • ITALY
  • JAPAN
  • JORDAN
  • KAZAKHSTAN
  • KENYA
  • KOREA (SOUTH)
  • KUWAIT
  • LATVIA
  • LEBANON
  • LIBERIA
  • LIBYA
  • LITHUANIA
  • LUXEMBOURG
  • MADAGASCAR
  • MALAWI
  • MALAYSIA
  • MALI
  • MALTA
  • MAURITANIA
  • MEXICO
  • MONTENEGRO
  • MOROCCO
  • MOZAMBIQUE
  • Myanmar
  • NAMIBIA
  • NETHERLANDS
  • NETHERLANDS ANTILLES
  • NEW ZEALAND
  • NICARAGUA
  • NIGER
  • NIGERIA
  • NORWAY
  • OMAN
  • PAKISTAN
  • PANAMA
  • PARAGUAY
  • PERU
  • PHILIPPINES
  • POLSKA
  • PORTUGAL
  • PUERTO RICO
  • QATAR
  • ROMANIA
  • RUSSIA
  • RWANDA
  • SAINT- PIERRE & MIQUELON
  • SAUDI ARABIA
  • SENEGAL
  • SERBIA
  • SEYCHELLES
  • SIERRA LEONE
  • SINGAPORE
  • SLOVAKIA
  • SLOVENIA
  • SOMALIA
  • SOUTH AFRICA (REP.)
  • SPAIN
  • SRI LANKA
  • SURINAME
  • SWEDEN
  • SWITZERLAND
  • SYRIA
  • TANZANIA (UNITED REPUBLIC OF)
  • THAILAND
  • TOGO
  • TRINIDAD & TOBAGO
  • TUNISIA
  • TURKEY
  • TURKMENISTAN
  • UGANDA
  • UKRAINE
  • UNITED ARAB EMIRATES
  • UNITED KINGDOM
  • UNITED STATES OF AMERICA
  • URUGUAY
  • UZBEKISTAN
  • VENEZUELA
  • VIETNAM
  • YEMEN
  • ZAMBIA
  • ZIMBABWE
  • Pozostałe strony
  • AFRICA
  • GLOBAL WEBSITE
  • MIDDLE EAST
  • SOUTH EAST ASIA
Wybierz swoją branżę, aktywa lub interesującą Cię usługę
Twoja branża

Twoje aktywa

Nasze usługi