eco

News

Pierwszy certyfikat VLOG dla branży drobiarskiej w Polsce

lis. 10 2021

Bureau Veritas Polska przeprowadziła pierwszą w Polsce certyfikację VLOG dla branży drobiarskiej. Certyfikat otrzymała firma WIPASZ S.A. - europejski lider w produkcji pasz oraz drobiu. Niemiecki standard VLOG potwierdzający, że produkt jest wolny od GMO, konsekwentnie zdobywa uznanie wśród polskich producentów żywności.

Certyfikacja na zgodność z system VLOG przeprowadzona przez Bureau Veritas Polska obejmowała cały łańcuch produkcji, od produkcji pasz, przez hodowlę brojlerów na fermach, produkcję i przetwórstwo mięsa, po transport. Audyt został przeprowadzony w dwóch największych zakładach firmy WIPASZ S.A., w Mławie i Międzyrzecu Podlaskim, gdzie prowadzony jest ubój kurczaka. Wcześniej certyfikowane zostały już wybrane fermy hodowlane współpracujące z WIPASZ S.A. Następnie certyfikacja VLOG będzie obejmować kolejne fermy, jak również zewnętrzne firmy transportowe.

„Certyfikat VLOG od lat systematycznie zyskuje znaczenie wśród polskich producentów żywności. Katalizatorem dla firm jest tu niewątpliwie chęć zwiększenia swej konkurencyjności oraz potrzeba zdobycia nowych rynków zbytu. Bez posiadania certyfikatu VLOG nie ma praktycznie szans wejść ze swoimi produktami do Niemiec, Austrii i wielu innych krajów UE. Pomimo, że firma WIPASZ S.A. posiada szereg kluczowych certyfikatów potwierdzających jakość produktów, zdecydowała się na weryfikację na zgodność z systemem VLOG właśnie po to by móc zaistnieć na rynku niemieckim ze swoimi wyrobami. Bureau Veritas Polska jest pierwszą jednostką certyfikującą w Polsce, która uzyskała upoważnienie do oceny i wydawania certyfikatów na zgodność ze standardem VLOG. Zbudowaliśmy międzynarodowe centrum kompetencyjne w tym zakresie, które bardzo sprawnie reaguje na potrzeby naszych nowych oraz wieloletnich klientów.” – mówi Rafał Grącki, Product Manager standardu certyfikacji VLOG i audytor Bureau Veritas.

Standard VLOG jest obecnie kluczowym certyfikatem na terenie UE potwierdzającym czystość produktów pod kątem obecności GMO. W Polsce jako pierwsza zainteresowała się nim branża mleczarska chcąca zyskać odbiorców na rynku niemieckim i sprostać oczekiwaniom niemieckiego konsumenta. Następnie niejako naturalnie podążyli za nią producenci pasz dla bydła krów ras mlecznych. I tak z roku na rok popularność systemu VLOG systematycznie rośnie wśród polskich wytwórców i przetwórców żywności, obejmując już branżę mięsną, rybną, a nawet producentów miodu.